Як навчити маленьку дитину малювати?
Образотворче мистецтво є унікальним засобом у формуванні особистості, особливо в ранньому віці. Діти дуже люблять малювати. Малювання впливає на формування різних сторін їхньої особистості, воно тісно пов'язане з пізнавальним процесом, адже процес малювання включає пригадування зорового сприйняття образу предмета.
З чого починати навчання дитини малюванню?
Велике значення має малювання для виховання, розвитку в дитини художніх, творчих здібностей. З чого ж починати навчання? Найкраще з формування простих навичок та вмінь:
- правильно тримати пензлик (олівець);
- проводити лінії;
- ставити крапки, мазки;
- малювати спіралі, кружечки, кубики...
Маленьким дітям треба давати товсті пензлі, а старшим — тонші. Для передачі форми предмета необхідно навчити дітей відповідних рухів. Перш ніж дитина почне малювати, дорослий ознайомлює її з формою предмета: спершу формується узагальнене уявлення про рух обстеження, а вже потім — про рух зображення цього предмета.
Дошкільнятку легше малювати круглі предмети, важче — прямокутні, бо малювання предметів прямокутної форми потребує своєчасної зупинки руху і зміни його напряму під кутом. Спочатку це дуже важко дітям: вони не можуть вчасно зупинитися, почати малювати лінію в іншому напрямку, заокруглювати кути. Щоб допомогти дітям освоїти малювання прямокутної форми, можна застосувати прийом окремого малювання кожної лінії.
Основні правила при навчанні дітей малюванню
Так, діти трьох років малюють осіннє листя, великі й маленькі предмети круглої форми (кулі, м'ячі, овочі); стрічки, кубики, кольорові вагончики, святкові прапорці, візки та ін.
Чотирирічні мають навчитися малювати фрукти, овочі, іграшки, візерунки, що складаються з мазків, ліній, крапок, кілець. Треба допомогти малятам помічати поєднання барв, розташування елементів у візерунках. Дуже важливо сформувати почуття кольору при складанні декоративних візерунків, навчити гарно поєднувати кольори.
Старші дошкільняти вчаться передавати в малюнках картини природи, події з навколишнього життя, сюжети казок, оповідань, віршів, пісень. Вони повинні вміти малювати з натури і за уявленням, а дорослий має допомогти своїм підопічним відображати в малюнку власні враження дітей, їхнє ставлення до світу, до навколишнього життя.
Проте малювання відіграватиме важливу роль у розвитку дитини тільки в тому разі, коли буде правильно організоване дорослими. Для організації творчої діяльності дошкільнят потрібно: придбати папір, олівці, фарби, пензлі тощо.
Папір бажано брати білий, цупкий, хоча можна використовувати й кольоровий.
Під час малювання олівець і пензель не повинні ковзати по поверхні, тому папір має бути шорстким.
Олівці бажано використовувати м'які, щоб під час роботи не довелося докладати великих зусиль.
Потрібно стежити, чи правильно дитина тримає олівець, щоб запобігти втомі. Щоб правильно тримати олівець, слід належно його загострити.
Не варто на початку навчання давати дітям завдання штрихувати великі площини, бо ця робота надто важка для них.
Як правило, 4—5-річним видають для малювання по чотири кольорових олівці, не більше. Пізніше, в міру ознайомлення з кольорами, кількість олівців збільшується. Якщо дитині хочеться малювати фарбами, меншим дають гуашові, а старшим — акварельні фарби, причому розводить їх дорослий.
Художня праця дитини є однією з найдоступніших і найзахоплюючих форм творчості.
Схоже за змістом:
Свічки для торта та свічки цифри
Свічки для торта - це чарівний і незамінний аксесуар для будь-якої святкової випічки. Вони додають
Спортивно-танцювальний колектив Lviv Angels
Спортивно-танцювальний колектив Разом з клубом “Львівські янголи” продуктивно функціонує й